Peugeot 308 5-ти дверный 2021
Peugeot 308 (Пежо 308) – пятидверный хэтчбек класса «С». Третья генерация модели. Официальная презентация автомобиля состоялась 18 марта 2021 года.
Peugeot 308 (Пежо 308) – пятидверный хэтчбек класса «С». Третья генерация модели. Официальная презентация автомобиля состоялась 18 марта 2021 года.

Разом з дещо неочікуваним пікапом, французький «лев» Peugeot привіз в Україну цілком очікуваний для себе автомобіль з самого центру європейського автомобільного світу - йдеться про новий хетчбек третього покоління Peugeot 308. Але що змінилось відносно попередника? Чи багато нового окрім ціни? По все це та багато іншого читайте в матеріалі нижче.
Загалом позиціювання було прописано блоком вище: автомобіль Peugeot 308 - це хетчбек європейського С-класу, вже третє покоління моделі. Цікаво, що кожне втілення 308-го було чимось особливе. Перший автомобіль Peugeot 308 виник, як результат глибокого перетворення Peugeot 307 - наприклад, він наслідував кузов з високим дахом. Другий Peugeot 308 вперше не змінив індекс під час зміни поколінь, вперше «приміряв» платформу ЕМР2, одним з перших отримав салон i-Cocpit з мініатюрним кермом та приладами над ним. На перший погляд, історія з третім поколінням Peugeot 308 повторюється: аналогічна платформа, схожий кузов. Але…

Автомобіль Peugeot 308 вже має три покоління - актуальне вийшло у 2021 році, проте приїхало в Україну лише у 2023-му. Схожість з попередником оманлива: платформа аналогічна, але збільшена колісна база (+55 мм) та внутрішній простір, використовується 8-ступеневий «автомат», додано багато систем допомоги водію, а ще з'явився геть новий салон - причому, як за дизайном, так і концептуально.
Ось якщо бути точним, то тестовий автомобіль має повну назву Peugeot 308 GT - і за характером це справді «великий туризм». Не в тому сенсі, щоб різко стартувати зі світлофорів з димом стертих коліс або проходити повороти зі скрипом шин, а в тому сенсі, щоб легко та комфортно долати багато кілометрів, при цьому отримуючи приємне задоволення від активного драйву. Гарний комфорт підвіски доволі важливий для цього: вона пружна та м’яка одночасно, не допускає зайвих розгойдувань або коливань, проте вміє гідно «ковтати» неприємні ями. Думаю, за таку поведінку треба сказати окреме «дякую» доволі високим 16-дюймовим шинам.

Водночас загалом невелика висота кузова (та невже звичайний хетчбек без кроснатяків?!) забезпечує помірні крени кузова в поворотах. Навіть, коли проходиш їх на високій швидкості - одночасно здивувавшись тому, наскільки нейтральною є поведінка шасі: тут майже немає типового для переднього приводу зносу коліс. Кермо має середню важкість та робить близько трьох обертів від упору до упору - правда це якось не в’яжеться зі швидкими, рвучкими рухами та різким входом автомобіля у віраж? Але це не виключає проходження поворотів на високій швидкості, просто працювати кермом потрібно на більших кутах й плавно одночасно. Ось такий GT-характер. На диво, але дещо не вистачало звукоізоляції для ідеально-комфортного «експреса»: помітно шуміли шини, інколи проступав двигун.
До речі, про двигун. Турбодизель - це однозначно історія не про різки старти з місця: він починає неквапливо. Однак 1,5-літровий 130-сильний двигун себе цілком виправдовує під час прискорень на трасі в діапазонах швидкостей 80-130 км/год за необхідності обгонів, тут є гарна тяга на середніх (1,8-3-3,5 тисячі) обертах колінчастого валу. Такий характер буде не зайвим й при випередженнях в умовах міста: все, що програв на старті зі світлофора - надолужив ходом. Новий 8-ступеневий «автомат» допомагає, вдало та швидко підбираючи передачі.

Гарно виглядає - гарно їде! Одночасно комфортно та спокійно, без зайвої метушливості - але це не означає, що Peugeot 308 не вміє їхати швидко: він вдало «пише повороти» та прискорюється ходом. До речі, старт з місця до «сотні» дає результат близько 11,5 секунд: це геть не вражає уяву, але краще обіцяного паспортними характеристиками. Спортивний режим робить відгуки на педаль акселератора більш активними, що вписується в GT-характер та прибирає зауваження до неквапливості дизеля. Також передбачено й економрежим, завдяки якому можна знизити споживання палива; про це розповім нижче.
Салон нового Peugeot 308 навіть більш шикарний, ніж його їздовий характер. Він чудово поєднує м’які матеріали та футуристичний дизайн передньої панелі з численними вигинами. Знайшлось місце металізованому декору та фоновому підсвічуванню, що розсіюється наче ззаду головного дисплею. А центральна консоль виконана з акцентом на Г-подібну лінію, яка підставлену під руку водія та водночас відкриває зручні ніші-полички під руку переднього пасажира: знайшли чим уважити всіх!
От саме всіх. Нарешті хетчбек Peugeot 308 запропонував більше місця для задніх пасажирів. До простору в стилі «гуляй-поле» ще далеко, але якщо раніше було геть затісно для ніг, то тепер запас місця можна хоча б описати словом «достатньо». Плюс для задніх пасажирів передбачено вентиляцію та підлокітник, пара USB-портів, кишені для речей - позаду вже є умови для певного комфорту в дальній дорозі.

Якщо казати загалом, то саме салон став однією з найбільших «революцій» нового Peugeot 308 - і нижче я розповім, чому це так з точки зору технологій. Але також салон приємно дивує дизайном: наприклад, вигнутою металізованою горизонтальною панеллю з кольоровим декоративним підсвічуванням - виглядає супер! Або погляньте на відкриту центральну консоль та гарні й зручні передні крісла. Позаду маємо збільшений простір для пасажирів, дефлектори вентиляції; плюс доволі непоганий багажник.
Отже, кілька слів про техніку Peugeot 308 загалом. Основою стала платформа ЕМР2 та несучий кузов, передня незалежна підвіска та задня напівзалежна. Все було ще у попереднього покоління 308-го; однак тепер зросла колісна база та довжина кузова, з'явились матричні фари та використано традиційний гідромеханічний 8-ступеневий «автоматом» AISIN (раніше був 6-ступеневий). Під капотом встановлено 1,5-літровивий відомий й перевірений часом турбодизель серії DV5 - інших варіантів двигунів для України зараз не пропонується.
Проте все це еволюція техніки. Аналогічно відбувається еволюція салону i-Cockpit: маленьке кермо на місці, прилади над ним. Колись це стало справжньою революцією, потім ідея була розвинута коштом повністю цифрової панелі приладів, яка надалі стала 3D-об’ємною; а ще додався широкоформатний центральний дисплей. Все це є і тут.
Але ж де революція салону? Вона прихована в невеличкій сенсорній панелі i-toggles: фактично це мініатюрний прямокутний дисплей, який нарізаний на кілька віртуальних кнопок. Їх можна змінювати як завгодно - причому не лише задавати кнопку на доступ до «клімату», але й навіть задати певне улюблене значення температури. Або не лише кнопка доступу до «аудіо», але й навіть певна улюблена радіостанція. Хоча за бажанням - можна просто налаштувати віртуальну кнопку для доступу до розділу «клімат» або «аудіо».

Загалом нова мультимедійна система вже відома по моделі DS 4 й вона чудова: кілька робочих столів, можливість різноманітного зручного компонування; тут вже нічого не «гальмує». Але мініреволюцією салону є блок перемикачів i–toggles, яким був оснащений тестовий автомобіль Peugeot 308 GT: можна налаштовувати не лише перехід до бажаних розділів меню системи, але й переходити вглиб на рівень нижче. Серед зауважень: весь цей глянцево-дисплейний світ чудово збирає відбитки та пил, ще й всі теми оформлення доволі темні - ті самі відбитки та пил дуже помітні. Окремо відзначу панель приладів з об’ємним 3D-зображенням та кількома варіантами дизайну: не новинка для Peugeot, проте все також виглядає вражаюче.
Автомобіль Peugeot 308 в Україні пропонується лише в одному кузові хетчбек та лише з одним силовим агрегатом - це 1,5-літровий 130-сильний турбодизель. Взагалі ще існує універсал (тут згадаю попередній Peugeot 308 SW), бензинові та гібридні версії автомобіля. Проте все це не представлено в Україні – ми маємо вибір лише з двох комплектацій: Allure або GT.
Автомобіль Peugeot 308 Allure одразу пропонує гарну комплектацію: шість подушок/шторок безпеки, ABS та ESP, круїз-контроль та обмежувач швидкості, утримання смуги руху, функція екстреного гальмування, система зчитування дорожніх знаків, безключовий доступ, камера заднього огляду, двозонний «клімат», підігрів передніх сидінь, салон Peugeot i-Cockpit та цифрова 10-дюймова 2D-панель приладів, центральний сенсорний 10-дюймовий дисплей, комбіноване оздоблення тканина/шкіра, фари EcoLED та асистент дальнього світла, легкосплавні 16-дюймові колісні диски AUCKLAND тощо.
На рівень вище розташовано версію Peugeot 308 GT, де додається наступне: адаптивний «круїз», моніторинг «сліпих зон» бокових дзеркал, розпізнавання перешкод під час руху заднім ходом, датчики паркування попереду та позаду, 3D-об’ємна панель приладів, матричні фари Full LED, оздоблення Alcantara, легкосплавні 16-дюймові колісні диски BRASILIA тощо.

Однак група - це традиційний хетчбек С-класу. Першим тут варто відзначити Volkswagen Golf: він може запропонувати сучасну техніку, незалежні підвіски, потужні бензинові мотори - але коштує більше і не має дизельного варіанта для українських покупців. Другим згадаємо Opel Astra: менша вартість, вибір бензинового або дизельного двигуна, більш стримано-традиційний дизайн та салон - але комусь не вистачає тієї фантазії, яку пропонує французький автомобіль. До речі цікаво: обидві моделі мають ідентичну техніку та є «родичами», але ж наскільки відрізняється емоційне сприйняття. Нарешті, третім автоконкурентом буде SEAT Leon: його складно знайти та купити, проте він готовий запропонувати жвавий характер та цікавий дизайн.
Друга група - скажемо так, альтернативні автомобілі. Наприклад, новий фастбек Peugeot 408: також класний дизайн, більше розміри, більше місця в салоні та об'єму багажника, потужний бензиновий двигун - проте доведеться доплатити. Іншим варіантом назву Citroen C4: можна зберегти гроші, проте все також отримати цікавий зовнішній вигляд, гарний комфорт, економічний дизель, оригінальний салон - хоча все це побудовано на «молодшій» платформі.

По місту автомобіль у мене в середньому споживав 6-6,5 літрів на 100 км пробігу; причому інколи (вільні дороги та обережний стиль руху) мінімуми були близько 5 літрів - тобто, майже на рівні обіцяного паспортними даними. На трасі за швидкості 80-90 км/год автомобіль споживає 3,5-4 л на 100 км шляху, за швидкості 110-120 км/год - близько 5 л на 100 км.
Загальна гарантія складає три роки або 100 тис. км пробігу: в залежності від того, що настане раніше. Сервісне обслуговування потрібно проводити раз на 15 тис. км або раз на рік.
Цикл краш-тестів Euro NCAP завершився для Peugeot 308 добре, але не ідеально - чотири зірки з п’яти можливих. Поясненнями можуть бути як використання для тестів важчої версії «універсал», так і відсутність додаткових оцінок за краш-тести максимальних комплектацій з ширшим переліком оснащення системами безпеки. Хоча є зауваження й до самого автомобіля взагалі - наприклад, посередній рівень захисту грудної частини водія при фронтальних ударах. Ось і вийшов 4-зірковий результат.

Друге. Ось так дивно виходить: типовий хетчбек С-класу є дуже популярним та «народним» автомобілем для Європи, а новий Peugeot 308 є одним з кращих представників цього сегменту. Але кросовери забираюсь на себе левову частку продажів та уваги, особливо в Україні.
Тому виходить так, що новий Peugeot 308 - це автомобіль для фанатів. Або фанатів французького автопрому, або фанатів класичного хетчбека, або все разом. Думаю, таких у нас небагато. Проте можу гарантувати кожному: якщо ви звернете увагу на новий Peugeot 308 - то це автомобіль не просто вразить, а навіть приємно зачарує.

Плюси:
Мінуси:
Peugeot 308: эмоциональная комфортность
Предыдущее поколение Peugeot 308 завоевало награду «Автомобиль года» в Европе и разошлось тиражом в 700 тыс. экземпляров. При этом в Украине этот автомобиль так и не стал бестселлером. Почему? Можно предположить, дело в ...
Peugeot-308.InfoCar.ua
Новий Peugeot 308: компактний, драйвовий та привабливий
Перш за все, новий Peugeot 308 неможливо не помітити. ...
АВТО bigmir)net
Стиль і передові технології: тест-драйв нового Peugeot 308
Новий Peugeot 308 - один із найоригінальніших представників сучасного С-класу. ...
Фокус